Nieuws Archief

Kort verslag van de gehouden vergadering op 18 april 2020.

Deelnemers aan de vergadering; Harm Puite voorzitter, Arjen Schotanus penningmeester, Anneke Schotanus-Huige secretaris, Jan Hengstmengel genealoog/adviseur.
In verband met het Coronavirus heeft er een videovergadering plaatsgevonden.
Anders dan normaal, maar best te doen.
-Als 1e punt is besproken de inhoud van het voorjaarnummer 2020 van Aldfaers Erf.
Elke keer weer is het de vraag kunnen we een nummer vullen. Maar... het lukt nog steeds, en het zal deze keer ook wel weer goed komen. Toch wil ik ook nu weer de oproep doen:
hebt u/jij kopij stuur het op of door. Krantenartikelen, geboortekaartjes, overlijdenskaarten, leuke voorvallen en/ of foto's. Opsturen !! Gewoon doen !! Komt het artikel of de foto niet in het eerst volgende nummer van Aldfaers Erf, dan zeker in de volgende daarop.
-Als punt 2 stond het financiƫle verslag op de agenda. Er had nog geen kascontrole plaatsgevonden i.v.m. het Coronavirus, maar het leek allemaal prima te zijn.
-Punt 3 ging over de op 12 september a.s. te houden Schotanus familiedag.
Het is een jubileumjaar en dat zal (als Corona het toelaat) in Franeker gehouden worden. Hoe het er uitgaat zien is nog niet duidelijk, maar als er meer bekend is zal dat ook op de website gezet worden.
-Punt 4: Een nieuwe uitgave Gens Schotana. Jan Hengstmengel is al maanden/jaren hier druk mee. Het betreft o.a. Latijnse brieven en inschrijvingen in zgn. vriendenalbums van de hand van Bernardus Schotanus. Jan heeft hiernaar onderzoek gedaan en samen met drie anderen vertalingen gemaakt. Ook Prof. Ferenc Postma zal weer een bibliografische bijdrage leveren. Als het allemaal door kan gaan wordt op de familiedag in september a.s. de nieuwe aflevering aan burgemeester mevr. M.Waanders van Waadhoeke aangeboden.
-Punt 5 was de rondvraag.
Regelmatig hebben we het tijdens vergaderingen over het (bij)laten maken van lepeltjes met het Schotanuswapen erop. Maar ook nu gaat het vervaardigen ervan niet door. Geen belangstelling en te duur. Of te duur en daardoor geen belangstelling?
Secretaris Anneke Schotanus-Huige

insert nieuwsbericht

1. Schotanus wapenschild
  2. Familiedagen

Foto's van de jaarlijkse familiedagen.

3. Giften - ANBI
    • Giften aan de Schotanus-Stichting zijn aftrekbaar voor de belasting, omdat we erkend zijn als ANBI. Lees er alles over.
  4. Archief

Familieberichten